Agrotechnika

Co se stane, když v lese vykopete borovici?

Ministerstvo lesnictví nedávno řeklo, co je třeba udělat, aby se strom z lesa přesadil na váš dvůr, ale toto schéma vyvolalo mezi čtenáři Sputniku mnoho otázek.

MINSK, 26. dubna – Sputnik. Každý, kdo má na vesnici daču nebo dům, si na jaře láme hlavu s tím, jak v nové sezóně rozpočtově osázet zahradu. Ministerstvo lesnictví přišlo na pomoc: řekli mi, že můžete vykopat strom v lese a zasadit ho na svém dvoře, ale musíte dodržovat řadu podmínek.

31. března 2019, 13:30

Čtenáři Sputniku si prostudovali akční plán navržený ministerstvem lesního hospodářství a měli doplňující otázky. Odpovědi našel zpravodaj tiskové agentury.

Schéma ministerstva lesního hospodářství

Schéma výsadby stromů z lesa navržené ministerstvem lesního hospodářství je na první pohled poměrně jednoduché a srozumitelné. Osoba podá odpovídající žádost na nejbližší lesní nebo lesní odbor, kde jí poskytne seznam objektů, na jejichž území lze rostlinu vykopat.

Poté lesní specialisté ukazují místo, kde lze strom odstranit, a dávají doporučení pro péči. Vše končí tím, že člověk zasadí strom na svém osobním pozemku.

Ministerstvo zároveň připomnělo, že mladé stromky do tří let nejlépe zakořeňují při přesazování.

Otázky letních obyvatel

Čtenář Alexander žije v soukromém domě nedaleko Minsku. Nedávno se rozhodl vysadit na pozemku další stromy a začal uvažovat, zda by mohl vykopat rostlinu z lesa a přesadit ji na své místo.

„Právě jsem na sociálních sítích viděl, že ministerstvo lesního hospodářství to umožňuje, ale musí být splněna řada požadavků. Přitom pro mě osobně postup, který popsali, vyvolal několik otázek, na které mi v lesním podniku, pod který patříme, nedokázali po telefonu odpovědět,“ vysvětluje.

Iniciativa je podle muže určitě dobrá, ale není jasné, kam jít a zda je potřeba předložit nějaké doklady. „A mohu já sám, bez lesních dělníků, vykopat strom, kde mi ukázali, a zasadit ho na mém dvoře? Nebo mi za to dají pokutu?“ je zmaten.

19. dubna 2019 13:35

Když Alexandrova rodina nenašla odpovědi na tyto jednoduché otázky, rozhodla se, že jít a koupit sazenice je snazší, než se snažit zjistit podrobnosti, které nikdo nezná. “To je to, co udělali,” shrnul obyvatel chatové komunity.

Další otázky měla i Natalya, která chce zasadit svou zahradu v zahradnickém partnerství.

„Nedávno jsem na nějakém webu četl, že můžete vykopat strom a zasadit ho na svém pozemku. Snažil jsem se mluvit s lesníkem, ale opravdu nic neví. Nejprve řekl, že potřebuje zaplatit nějaké clo, pak řekl, že to není nutné. Poté dokonce řekl, že na jeho místě nejsou žádné stromy, které by bylo možné znovu vysadit. Zdá se, že sami nic nevědí,“ říká žena rozhořčeně.

Chce zjistit, zda je odmítnutí oprávněné, a kde jinde může požádat o odstranění stromu.

„Rád bych upřesnil, zda by mi pracovníci lesního hospodářství měli pomáhat s dodáním stromů na místo, nebo si mám tento problém nějak vyřešit sám? Stále je více otázek než odpovědí,“ povzdechl si letní obyvatel.

Co odpovědělo ministerstvo lesního hospodářství?

Všechny kontroverzní otázky komentovala oficiální zástupkyně ministerstva lesnictví Anastasia Dokuchaeva. Ukazuje se, že všechno opravdu není tak děsivé.

2. dubna 2019 12:57

„Nemusíš psát žádná prohlášení. Výsadba stromů probíhá zdarma. Osoba se může ústně obrátit na nejbližší lesní nebo lesní oddělení. Dále s ním budou pracovat lesní specialisté. Řeknou vám, jaké jsou možnosti místního odstranění stromů a jaké druhy stromů jsou k dispozici. Poté specialisté určí den, kdy to bude možné,“ řekla.

Tiskový tajemník ministerstva lesnictví zdůraznil, že není možné samostatně vykopat strom v lese za účelem opětovné výsadby na vašem místě.

„Plochy pro odstraňování planě rostoucích stromů jsou jasně vyznačeny. Neexistuje žádná záruka, že člověk půjde přesně na místo, které mu bylo určeno. Tento postup se tedy provádí výhradně za doprovodu lesnického specialisty,“ vysvětlil zástupce resortu.

Poznamenala také, že ministerstvo přihlíží k rozvrhům práce obyvatel.

„Proto jsme našim lesnickým institucím předali žádost, aby vyčlenily takový čas (večery nebo víkendy), aby to lidem vyhovovalo,“ ujistila Dokučajevová.

Opětovnou výsadbu stromů nelze odmítnout, protože každý lesnický podnik má rostliny k tomu určené.

„Můžou odmítnout pouze v případě, že chce člověk vykopat strom v lesním prostoru za svým plotem a přemístit jej na svůj dvůr, přestože tato plocha není uvedena v seznamu míst pro odstranění rostlin. Pokud je vše podle pravidel, pak neexistují žádné překážky,“ poznamenala.

Otázku odvozu vykopaných stromů je potřeba projednat na místě se zástupci lesního podniku, protože lesní podnik není povinen je odvézt.

“Nevylučuji ale, že lesnický podnik může přijít na schůzku a pomoci,” uzavřela Anastasia Dokuchaeva.

Co je pro tebe strom? Pokud je malý výhonek 1-1,5 m, proč jej nevykopat. A záleží na tom. Když v lese najdu něco zajímavého, vykopu to. Mám Daphne z lesa, euonymus. Jedle a borovice jsou ze zanedbaných výsadeb. Vykopal jsem malé jeřáby. Nyní je to již 3 metry. Pokud narazíte na lesníka, můžete být potrestáni. Zde jde především o to, abyste neublížili okolním stromům, a neničili to, co jste vykopali. Teď je příliš pozdě, pokud jste nováček.

29. dubna 2008, 07:24

No, například vykopat borovici dlouhou asi 3 metry, je to zločin? Nic nerozbijeme, jen buďte opatrní A proč je teď pozdě ((.

29. dubna 2008, 07:50

Třímetrovou borovici lze v zimě úspěšně přesadit pouze se zmrzlou hroudou. Technologie je pro amatéry velmi složitá a pro profesionální krajináře prakticky nemožná. Neúspěch je vám zaručen. Pokud ho zasadíte, nezasadí ho, ale strom zemře. Už je pozdě, protože. transplantované v březnu, před začátkem toku mízy. Na podzim koncem září-října je to možné.

29. dubna 2008, 08:04

Zkušenosti s přesazováním takto velkých stromů už mám, ale to bylo nakonec dávno, na rodičovském pozemku bylo 10 borovic a ani jedna neuhynula, ale teď si chci zasadit jednu a otázka je přesně co hrozí, když to náhle chytí, ale nejde o to, jestli zapustí kořeny nebo ne. Existuje nějaká legislativa, která občanům zakazuje vykopávat stromy z lesa (a to z lesa, nikoli z přírodní rezervace apod.) Nebo se možná ptám na špatném místě?

29. dubna 2008, 08:17
Co se týče legislativy – pro mě ne.
29. dubna 2008, 20:06

Nebudu samozřejmě citovat přesnou legislativu, ale pokud udělíme OBROVSKOU pokutu za kácení ztrouchnivělých stromů, co pak můžeme o stromu říci. V případě dopadení si myslím, že pokuta bude značná.

29. dubna 2008, 08:19
+100. Naprosto souhlasím s Kysyou – už je pozdě
29. dubna 2008, 13:34

V červnu jsme z lesa přesadili metrovou borovici a zakořenila. Hlavní věc je všimnout si, kde byl sever, uvázat stuhu na větev a zasadit ji stejným směrem. Borovici je již 5 let. )

29. dubna 2008, 20:55
Není vůbec nutné dodržovat kardinální směr. Prostě se to tak bere :-).
30. dubna 2008, 14:17
Je to možné, ale riskantní.
05 2008 května, 07: 36

Tento víkend jsem přesadil půlmetrovou borovici. Pěkné, ale máma říkala, že moc dobře nezakořeňují.

05 2008 května, 17: 31

Normálně zakořeňují Loni jsem jich mamce zasadil asi 10, všechny jsou živé, hlavně je napoprvé zalít, hlavně ať je venku horko a sucho – kýbl pro každého a raději víc. To je celé tajemství jejich míry přežití.

05 2008 května, 18: 55

Promiňte, že ruším, ale opravdu se to nedá koupit? Dekorativní odrůdy jsou někdy zajímavější než jejich lesní protějšky a navíc narušují lesní ekosystém Proč se k lesu chováme jako vlastníci? Můžete říci, že jsem jen jeden, a váš soused a ostatní sousedé v partnerství? A jaký je výsledek? Promiň, jen to bolelo. Máme dačo 9 let a vidím, jak je nejbližší les prázdný, jak z něj tahají desítky borovic a jalovců, jak vytrhávají mladé borovice a jalovce a pak je vyhazují, protože viděli ty nejlepší nebo se zdálo, že jsou příliš daleko na to, aby je mohli nést. V lese nejblíže k plotu už prakticky nejsou jalovce, vůbec žádné mladé borovice a ubylo jeřabin. Proč máme dost peněz na daču, ale při nákupu stromků jsme lakomí?

05 2008 května, 19: 10

Částečně s Vámi souhlasím, ale já osobně jsem vykopal borovice na poli JZD, které byly dlouhá léta v párech, byly prostě opuštěné, loni je zase začali obdělávat a ty malé borovice nemilosrdně posekali. traktory, bylo mi jich líto, vykopal jsem je a zasadil u mámy na dači, už dlouho chtěla A o koupi. Tady nemám slov, je to ožehavé téma. Před 2-3 lety jsme si pro sebe koupili 2 borovice, dokonce nám je zasadili (každá 2,5 metru), zaplatili jsme za to HODNĚ peněz, nakonec tyto „zlaté“ borovice uhynuly z firmy, věřte, že už jsme nadávali atd. A zde vyvstává otázka ne o slušnosti nás, letních obyvatel, lakomců a lakomců, ale o firmách prodávajících nekvalitní sazenice, velké rostliny, sazenice, semínka, firmy, které chtějí jen vydělat spoustu peněz a za nic nenést odpovědnost A to se bohužel netýká jen přeletových společností, ale i celkem slušných dlouhověkých společností. Omlouvám se za ty emoce, bolí to :)

06 2008 května, 11: 17

No a o náš les se posledních dvacet let nikdo nestará. Dříve (za mého dětství) byl veškerý přebytečný mladý porost vykácen, mrtvé dřevo odstraněno, ale nyní je hned za plotem tajga :). Když tam vykopete pár mladých samosevů, bude les jen lepší. Za pozemkem jsme měli krásný březový les a teď je tam nějaký ten polníček :(.

11 2008 května, 20: 54

ale tady se nezdá, že by nic vykopali, ale máme SNT, každý má 6 akrů, takže kam bychom měli sázet borovice? :))) Navíc je nedaleko les, udělejte 2 kroky a užijte si to :) Ani mě nenapadlo, že v naší době něco vykopávají, pořád se to prodává.

11 2008 května, 21: 58

Heřmánek ano, vše se prodává, ale bohužel ne vždy kvalitní: (o našich trápeních s velkými borovicemi jsem již psala výše. Teď rostou další, dělají nám radost, ale kdybyste věděli, kolik to stálo po materiální stránce a obecně mi to drásalo nervy, takže pokud nekazíte lesní stromy, ale například okopáváte samovýsev, a to ještě opatrně, tak proč ne?

11 2008 května, 22: 40

No podle toho, co a kde kopat, my jsme kopali břízy na poli, stejně se tam posekají. Pak jsme našli hustý trs jedlí, nějaké jsme také vykopali, stejně k sobě tak těsně nezapadnou. Silničáři ​​kácejí stromy blízko silnice, takže IMHO ne všude, ale můžete je s klidným svědomím vykopat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button